Όσοι λένε ότι ο γαμπρός είναι ένας και η νύφη είναι μία, είναι σαν να ισχυρίζονται ότι όλα τα ζώα είναι απλά θηλαστικά, ερπετά και πτηνά. Και ψάρια. Και αμφίβια. Τελοσπάντων, καταλάβατε τι θέλω να πω. Οι γαμπροί και οι νύφες χωρίζονται σε είδη, όπως και τα ζωάκια. Θα σας μιλήσω για τα είδη των γαμπρών και πώς τους ξεχωρίζεις. Καιρός να μάθετε τι είδος είστε ή πού ανήκετε, αν έχετε ήδη παντρευτεί (να ζήσετε!).
Ο ΑΘΕΟΣ
Στο κοντινότερο δημαρχείο της περιοχής σας, κάνει Ό,ΤΙ κάνουν και οι άλλοι γαμπροί. Απλά σας δυσκολεύει τη ζωή γιατί σε αντίθεση με τις εκκλησίες, στα δημαρχεία ΔΕΝ έχουν προβλέψει για το πάρκινγκ. Προσπαθεί να δείχνει casual γιατί σηκώνει τη γροθιά του στο Θεό που δεν υπάρχει και παρ’ όλα αυτά, η μάνα του έχει παραγγείλει μπομπονιέρες με σταυρουδάκια. Στα σκαλιά του δημαρχείου προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του ότι στην ουσία δεν παντρεύεται, ότι τίποτα δεν αλλάζει και κάνει αμήχανο χαβαλέ με τους κολλητούς του, κρατώντας το μπουκέτο που θα δώσει στην νύφη. Παραδίπλα, μπορεί κανείς να παρατηρήσει τους ξενερωμένους γονείς του ζευγαριού που έχουν ντυθεί για την όπερα. Ο άθεος γαμπρός νομίζει ότι κάνει μεγάλη μαγκιά, μέχρι την στιγμή που κάποιος κολλητός του θα του ζητήσει να βαφτίσει το παιδί του. Τον ξεχωρίζεις από την νύφη με το ταγιέρ που χαμογελάει ψεύτικα δίπλα του, ενώ μέσα της κλαίει γοερά.
Ο ΚΑΡΙΕΡΙΣΤΑΣ
Είναι αυτός που μετράει 3 plus γάμους. Ο πιο πρόσφατος του έγινε σε κάποιο νησί, με μία νύφη που της ρίχνει πιο πολλά χρόνια από όσα υπάρχει το μετρό στην Αθήνα. Οι δικοί του καλεσμένοι είναι συνήθως συνταξιούχοι πλοιοκτήτες που κάνουν την ίδια ζωή με αυτόν και φοράνε όλοι σαγιονάρες των 600 ευρώ. Ο καριερίστας γαμπρός χαμογελάει στα σκαλιά της εκκλησίας πρώτον, γιατί είναι ψιλομεθυσμένος και δεύτερον, γιατί δεν μπορεί να πιστέψει ότι η μπογιά του περνάει ακόμα. Πολύ σύντομα μετά το μυστήριο, θα ανακαλύψει ότι η μπογιά του είναι τα λεφτά του, θα ξενερώσει και θα ετοιμαστεί για τον επόμενο του γάμο.
Ο ΤΟΛΜΗΡΟΣ
Που η τόλμη του ξεκίνησε και σταμάτησε στο να ζητήσει από την καλή του να δοκιμάσουν χωρίς. Καλό παιδί, στο μέσο των σπουδών του και χωρίς ούτε μία σταγόνα σάλιο στο όνομά του. Τον ξεχωρίζεις από το ψεύτικο χαμόγελο που έχει καθώς στέκεται στα σκαλιά της εκκλησίας. Δεν είναι δυστυχισμένος. Απλά υπολογίζει τα κεφάλια που θα έρθουν στο τραπέζι, για να ξέρει πόσα θα χρωστάει στους γονείς της νύφης. Φοράει κοστούμι δύο νούμερα μεγαλύτερο που το έχουν πληρώσει και αυτό οι γονείς της νύφης. Μαζί επίσης με το νυφικό, τις μπομπονιέρες και όλα τα υπόλοιπα. Οι γονείς του στέκονται πίσω πίσω σκυθρωποί, μαζί με τους 4 κολλητούς του που δεν μπορούν να σταματήσουν να γελάνε. Συνήθως κάποιος από αυτούς, κατά τη διάρκεια του μυστηρίου, θα του ψιθυρίσει κάτι που μοιάζει με ‘τώρα τηγάνισες’.
THE ONE TO RULE THEM ALL
Είναι ανυπόμονος και χαμογελάει χαρούμενα. Μιλάει σε όλους, δεν τον νοιάζουν τα ρούχα του ή αν τον λέρωσε η θεία με κραγιόν. Περιμένει τη νύφη και λέει αστεία, δίπλα του καλοί φίλοι, χαρούμενες φάτσες, χαρούμενα τα πάντα, μέχρι και οι random περαστικοί στο βάθος του φαίνονται χαρούμενοι. Η ανθοδέσμη στα χέρια του είναι από λουλούδια στο αγαπημένο χρώμα της γυναίκας του. Όχι μέλλουσας, όχι. Την έχει παντρευτεί από καιρό, απλά εκείνη δεν το ξέρει. Είναι κομψός όχι γιατί φοράει ακριβά ρούχα αλλά γιατί κανείς δεν προσέχει τα ρούχα του. Τα μάτια του κλέβουν την παράσταση, είναι μεγάλα, ρουφάνε τα πάντα, ψάχνουν. Γλεντάει τη στιγμή σαν άνθρωπος και αυτός ο γάμος είναι γι’ αυτόν το ύστατο γλέντι. Κι έρχεται η νύφη με το αμάξι. Εκεί θα τον δεις να παγώνει. Όχι από σοκ. Απλά σταθεροποιεί την εσωτερική του κάμερα για να καταγράψει καλύτερα, ο αέρας μυρίζει λιβάνι και αρώματα ανθρώπων και κερί. Είναι ερωτευμένος και η νύφη το ίδιο και αυτή η μικρή απόσταση μέχρι να συναντηθούν μοιάζει χιλιόμετρα. Στην τελετή θα τον δεις να γυρίζει και να χαζεύει την γυναίκα του. Χαμογελάνε και οι δύο χαζά και μετά σοβαρεύουν. Κοιτάζει τα εικονίσματα, ακούει τα λόγια, σκέφτεται αυτούς που λείπουν και είναι σίγουρος ότι η ευτυχία του τους φτάνει εκεί που βρίσκονται. Στο γλέντι θα τον δεις να χορεύει ασταμάτητα, να ιδρώνει, να γελάει και να μην ξεκολλάει από την νύφη του. Και κάποια στιγμή μέσα στον θόρυβο, θα ψιθυρίσει μεθυσμένα στο αυτί της: «Θα ‘θελα να γύριζα τον χρόνο πίσω, να τα ξαναζούσαμε όλα απ’ την αρχή».
Ο ΕΝΣΤΟΛΟΣ
Ο γαμπρός που όλοι θα θέλαμε να είμαστε. Αν ήμασταν ο Τομ Κρουζ στο ‘A fewgoodmen’. Όντας στρατιωτικής ή αντίστοιχης ένστολης προέλευσης, ο συγκεκριμένος γαμπρός είναι ο μοναδικός που μπορεί να κλέψει την παράσταση από τη νύφη. Είναι ο γαμπρός που όλες οι καλεσμένες γυναίκες θα ήθελαν να έχουν και που όλοι οι άντρες θα ήθελαν να είναι. Στέκεται αγέρωχος στα σκαλιά, συνήθως με κάποιο σπαθάκι να κρέμεται από το ζωνάρι του και κάπου παραδίπλα οι γονείς του, δακρύζουν περήφανα. Περνάει κάτω από λεπίδες κατά την έξοδο του από το μυστήριο και αντί για ρύζι του πετάνε σφαίρες ή κάτι τέτοιο, δεν είμαι σίγουρος. Τον ξεχωρίζεις από το ελαφρώς συννεφιασμένο βλέμμα του, καθώς σκέφτεται πώς να πει στην μέλλουσα γυναίκα του ότι ο μήνας του μέλιτος ακυρώνεται, λόγω ξαφνικής δυσμενούς μετάθεσης σε κάποιο χωριό που δεν έχει ρεύμα.
Ο NEW AGE HIPPIE
Φοράει λευκή πουκαμίσα με ανατολίτικα σχέδια, λευκό παντελόνι, βραχιολάκια στο χέρι με κοχύλια και έχει δεμένα στα μαλλιά του πούπουλα περιστεριών. Τα πούπουλα είναι ‘προσευχές’ που θα κάψουν το βράδυ με την σύζυγο του και θα εισπνεύσουν τον καπνό. Φοράει σανδάλια από στάχια του Θιβέτ και τα προσκλητήρια του γάμου του, είναι κοτρόνες που ζωγράφισε ο ίδιος και η καλή του. Για στολισμό της εκκλησίας έχει χρησιμοποιήσει αποξηραμένα φυτά που μυρίζουν κάππαρη και ρίγανη, πράγμα θετικό γιατί σε ανοιχτούς χώρους δεν πλησιάζουν έντομα. Στα σκαλιά της εκκλησίας αντί για ανθοδέσμη, κρατάει ένα Μπουλακίνι, το παραδοσιακό όργανο βροχής της φυλής των Ατζατζινάρι, το οποίο αγόρασε από το Μοναστηράκι για 17 ευρώ. Ο παπάς δίπλα του είναι πασιχαρής, γιατί έχει πάρει 500 ευρώ για να του επιτρέψει να εμφανιστεί έτσι. Οι καλεσμένοι του, είναι ξενερωμένοι συνάδελφοι του από τη δουλειά του στο λογιστικό γραφείο, οι οποίοι δεν μπορούν να πιστέψουν ότι ξόδεψαν όσα ξόδεψαν για να ντυθούν. Επίσης, στην περιοχή όπου γίνεται ο γάμος, κυκλοφορούν ξεπουπουλιασμένα περιστέρια.
Credits:
Photos: Άγγελος Μπαφατάκης
Grooming: Σαββίνα Σκεπετάρη
Μπορείς να διαβάσεις το άρθρο και στο 3ο τεύχος του Yes I Do free press, το οποίο μπορείς να βρεις εδώ.
Aπό τον Ζήση Ρούμπο