Ο ρόλος του στην «Εύθυμη Χήρα» είναι ένας ρόλος must see για φέτος. Ο βαρώνος Ζέτα άλλωστε στην πιο σπουδαία οπερέτα της ιστορίας, είναι καθοριστικής σημασίας. Ο Μάριος Σαραντίδης, με σπουδές στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου αποτελεί ίσως το next big thing στην εγχώρια σκηνή της όπερας. Τον συναντήσαμε για μία… “εύθυμη” συζήτηση γύρω από την οπερέτα, το γάμο και τις ανθρώπινες σχέσεις.
Η «Εύθυμη Χήρα», η βασίλισσα της οπερέτας, είναι ίσως το πιο ευχάριστο έργο που μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος. Ποιο ρόλο έχεις εσύ στο έργο;
Στην οπερέτα είμαι ο βαρώνος Ζέτα που παράλληλα είμαι και πρέσβης του Πoντεβέντρο, μιας μικρής φανταστικής χώρας. Eίμαι παντρεμένος με τη Βαλανσιέν, η οποία με απατά -με έναν τρόπο- με τον Κόμη ντε Ροσιγιόν! Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω περισσότερα, άλλωστε 1 και 2 Φεβρουαρίου έχουμε τις δύο τελευταίες μας παραστάσεις που αξίζει να έρθετε να απολαύσετε.
Τι θέση πιστεύεις ότι έχουν οι ίντριγκες και η διαπλοκή σε μία ερωτική ιστορία;
Οι ίντριγκες και η διαπλοκή ίσως τελικά να είναι στη φύση του ανθρώπου, τουλάχιστον αυτό βλέπω από την εμπειρία μου, οπότε θα σου απαντήσω ότι έχουν σημαντική θέση σε κάθε ερωτική ιστορία. Στο τέλος της ημέρας δυσκολεύουν και διαστρεβλώνουν τα πράγματα αντί να τα αφήνουν να εξελιχθούν αβίαστα. Βέβαια, όσον αφορά στη θεατρική σύμβαση τα δυο αυτά στοιχεία είναι η πηγή -πολλές φορές- της ιστορίας και η αιτία για ένα πολύ καλό σενάριο! Οπότε σε αυτή την περίπτωση σχεδόν τις χρειαζόμαστε!
Η «Εύθυμη Χήρα», θα λέγαμε ότι αποτελεί μια καρικατούρα μιας γυναίκας που αναζητά μεν τον έρωτα αλλά και το χρήμα. Είναι κάπως έτσι τα πράγματα σήμερα;
Τον έρωτα τον αναζητάμε όλοι ανεξαιρέτως και δεν δέχομαι αντίλογο σε αυτό (γέλια). Το χρήμα από την άλλη είναι απαραίτητο καθώς εξασφαλίζει στους ανθρώπους μια καλή ποιότητα ζωής. Τώρα αν η απόκτησή του γίνεται αυτοσκοπός, τότε χάνεις την ουσία και γίνεσαι δυστυχισμένος. Αν με ρωτάς αν οι γυναίκες ψάχνουν και τον έρωτα και το χρήμα, θα σου πω ότι είναι πιθανόν, ναι, και καλά κάνουν!
Τι ρόλο παίζει το χιούμορ στις σχέσεις;
Το χιούμορ είναι το πιο ερεθιστικό στοιχείο στην προσωπικότητα ενός ανθρώπου. Εγώ χωρίς χιούμορ στη ζωή μου δεν επιβιώνω. Το εγκεφαλικό παιχνίδι που ενέχει το χιούμορ και το λογοπαίγνιο είναι πάντα στην πρώτη θέση…
Στο έργο οι άντρες φαίνεται να μην έχουν στο μυαλό τους πολύ τον γάμο. Πιστεύεις ότι πιο πολύ οι γυναίκες πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση;
Στην ελληνική κοινωνία που είναι μια συντηρητική κοινωνία ακόμα και στο 2020, οι γυναίκες πιέζονται από γονείς, φίλους, σήριαλ και το συνολικό περιβάλλον τους προκειμένου να παντρευτούν. Σίγουρα υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά παρατηρώ ότι το άγχος για να παντρευτούν είναι πολλαπλάσιο στις γυναίκες από ό,τι στους άντρες. Βέβαια, με το Yes I Do αν ήμουν γυναίκα θα ήθελα να παντρευτώ γιατί υπάρχουν τόσες ωραίες και εμπνευσμένες ιδεές που θα ήθελα να τις εφαρμόσω όλες! Α! Εγώ πάντως θέλω να παντρευτώ αν με ρωτάς που δεν με ρωτάς! (γέλια)
Ποια «ατάκα» του έργου περικλείει μέσα της όλη την ουσία των σχέσεων μεταξύ των δύο φύλων;
Η ατάκα «δεν το’ χα δει.. θα με συγχωρέσεις;», που σε απλή απόδοση λέει «άνθρωπος είμαι, λάθος έκανα, δώσε μου μια ευκαιρία!» Είναι ωραίο να συγχωρείς και να κατανοείς τον άλλον! Έτσι χτίζεται η σχέση και αποκτά διάρκεια στον χρόνο, με αμφότερη κατανόηση και σε περίπτωση σφάλματος, με συγχώρεση.
«Είμαι μια πιστή σύζυγος» γράφει η πρωταγωνίστρια στη βεντάλια της. Πόσο δύσκολο είναι στις μέρες μας να μένουμε πιστοί σε σχέσεις, αξίες και ηθική;
Δύσκολα πλέον μένεις πιστός στο οτιδήποτε και στον οποιοδήποτε. Υπάρχει τέτοια πληθώρα πληροφόρησης και πειρασμού που πρέπει να είσαι τόσο δυνατός και γειωμένος ως προσωπικότητα. Δεν είμαι ο πλέον ειδικός για να μιλήσω για τις σχέσεις, έχω υπάρξει 100% πιστός αλλά γι’αυτό που νιώθω πιο ευτυχισμένος είναι το ότι έμεινα πιστός από την αρχή της καλλιτεχνικής μου πορείας στις ιδέες μου και ενώ μπορεί να το έχω «πληρώσει» κάποιες φορές, η ικανοποίηση που παίρνω είναι ασύγκριτη!
Υπάρχει απάντηση στο μυστήριο της γυναικείας φύσης;
Η φύση της γυναίκας; Όπως λέμε και στην οπερέτα! Γυναίκες! Μ’έναν αναστεναγμό! Πλάσματα που εμπνέουν, που δεν τις πιάνεις πουθενά, που είναι οι καλύτερες φίλες μου και που ομορφαίνουν τον κόσμο! Δεν χρειάζεται να δοθεί λύση στο μυστήριο της γυναικείας φύσης! Ας δοθεί μόνο αγάπη και σεβασμός!
*
Εύθυμη Χήρα Η «Εύθυμη Χήρα», η βασίλισσα της οπερέτας, θεωρείται το αριστούργημα του Φραντς Λέχαρ – με τις υπέροχες μελωδίες και τα αλησμόνητα βαλς. Ένα τρελό γαϊτανάκι του έρωτα σε μια αποδιοργανωμένη κοινωνία μπουρζουάδων και κυνηγών του χρήματος της Χήρας. Σε μια πραγματικά γοητευτική ατμόσφαιρα, η οπερέτα επικεντρώνεται στην σχέση μεταξύ της εκθαμβωτικής χήρας και του Ντανίλο, ενός μπον βιβέρ που νοιάζεται μόνο για κρασί και γυναίκες. Καθώς αυτή η απολαυστική ιστορία μιας γυναίκας που αναζητά τον έρωτα ξεδιπλώνεται, η ρομαντική τους ιστορία παρεμποδίζεται από τις ίντριγκες και την κωμική αποδιοργάνωση. Το Ποντεβέντρε καταρρέει και βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας και η χήρα τραπεζίτης Γκλάβαρη έρχεται ως σωτήρας. Κάτω από την μπαγκέτα του Λουκά Καρυτινού θα αναβιώσει στα μάτια μας το Μαξίμ, το διάσημο καμπαρέ της εποχής, με τις διάσημες Γκριζέτες του και τα τρελά καν-καν. Μια φρέσκια ματιά της «Εύθυμη Χήρας» από τον Iσίδωρο Σιδέρη και τους συνεργάτες του Διονύση Τσαφταρίδη (χορογραφίες) με οκταμελές μπαλέτο και τον Κώστα Μπλουγουρά (φωτισμοί) μέσα σ’ ένα λαμπερό σκηνικό και με τα υπέροχα κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη.
*
Μάριος Σαραντίδης O Μάριος Σαραντίδης είναι μπασοβαρύτονος. Σπούδασε τραγούδι, πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο, καθώς και Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Φοίτησε στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου, στην τάξη της Δάφνης Ευαγγελάτου, όπου απέκτησε δίπλωμα μονωδίας και τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στις παραστατικές τέχνες. Έχει συνεργαστεί με πληθώρα Ελλήνων και ξένων μαέστρων και καλλιτεχνών, ανάμεσά τους οι Αντρέας Σπέρινγκ, Βιλ Χούμπουργκ, Καρλ-Χάιντς Στέφενς, Μάρκελλος Χρυσικόπουλος, Γιώργος Πέτρου, Νίκος Καραθάνος, Ρόλαντ Σβαμπ, Ρόζμουντ Γκίλμορ, Τίλμαν Κνάμπε, Σπύρος Ευαγγελάτος κ.α. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από Μότσαρτ, Μοντεβέρντι, Χαίντελ, Στραντέλλα, Μάυρ έως Βάγκνερ, Γιάνατσεκ, Γκλας, ΝτεΦάγια, και περιλαμβάνει, εκτός από όπερες, ορατόρια και λίντερ. Έχει εμφανιστεί σε ΕΛΣ, ΜΜΑ, Ηρώδειο, Μόναχο (Prinzregenten theater και Gärtnerplatztheater), Δημοτικό Θέατρο Ίνγκολστατ, Φεστιβάλ του Μπαντ Ράιχενχολ, Φεστιβάλ Βάγκνερ του Πύργου Νόυσβανσταϊν κ.α. Τον Ιούλιο του 2014 δέχτηκε πρόσκληση από τη διάσημη ομάδα Nico and the Navigators του Berliner Ensemble για μια περφόρμανς στο βερολινέζικο RadialSystemV.
*
*
Διαβάστε επίσης