«Ήλιος, υπέροχες παραλίες και καταγάλανες θάλασσες, σε συνδυασμό με την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα, είναι η υπόσχεση του brand που λέγεται ‟Ελλάδα”…» Αυτή είναι η απάντηση που δίνει, μεταξύ άλλων πολύ σημαντικών πραγμάτων, η Στέλλα Χανιώτη, ιδρύτρια της εταιρείας «Stella and Moscha» – Exclusive Greek Island Weddings. Όπως καταλαβαίνετε, η συζήτηση μαζί της είναι άκρως ενδιαφέρουσα.
photo credits: Kollektiva Photographers
Τελικά… Why Greece?
«…Ξεγνοιασιά, υπέροχα γλέντια μέχρι το πρωί, ρομαντικά ηλιοβασιλέματα πάνω στο γαλάζιο της θάλασσας και μια διάθεση ρουστίκ, χαλαρή και αυθεντική που απέχει χιλιόμετρα από οποιαδήποτε άλλη εμπειρία μπορεί να προσφέρει οποιοσδήποτε άλλος προορισμός. Όλα αυτά συνθέτουν το παζλ ενός μοναδικού γαμήλιου background, το οποίο επιλέγουν τα ζευγάρια από το εξωτερικό για να περάσουν καλά, τόσο εκείνοι όσο και οι καλεσμένοι τους» εξηγεί η καταξιωμένη wedding planner. Γι’ αυτό συνηθίζουν να πλαισιώνουν τον γάμο τους και με άλλα wedding events, όπως ημερήσιες κρουαζιέρες, το καθιερωμένο welcome dinner αλλά και το brunch της επόμενης μέρας. «Πολλοί μάλιστα είναι και εκείνοι που δεν είχαν σκεφτεί να πραγματοποιήσουν τον γάμο τους στην Ελλάδα, ώσπου ήρθαν και μαγεύτηκαν τόσο, που ξαφνικά κατάλαβαν ότι είναι μια πραγματική πιθανότητα, και δεν μπορούν να σκεφτούν τους λόγους για να μην το κάνουν. Άλλωστε, διαφορετικά δε θα έπαιρναν το ρίσκο να οργανώσουν τον γάμο τους από απόσταση, και πολλές φορές σε χώρους που έχουν δει μόνο μέσα από μια φωτογραφία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…»
photo credits: Sandy & Odysseas Photography
The big difference
Στην ερώτηση για το ποια είναι η βασική διαφορά ανάμεσα στον τρόπο που οργανώνουν τον γάμο τους τα ζευγάρια από το εξωτερικό και τα ζευγάρια στην Ελλάδα, η απάντηση της Στέλλας μάς βρίσκει απόλυτα σύμφωνους: «Οι μελλόνυμφοι από το εξωτερικό θεωρούν δεδομένο πως θα εμπιστευτούν για την οργάνωση του γάμου τους έναν επαγγελματία wedding planner. Με αυτό τον τρόπο μειώνουν στο ελάχιστο το στρες και το άγχος που συνοδεύονται από την όλη διαδικασία, σε μια εποχή που κανείς δεν έχει πολύ ελεύθερο χρόνο, και έτσι αφιερώνονται στο να περάσουν καλά και να χαρούν τη μέρα τους. Αντίθετα οι Έλληνες και κυρίως οι Ελληνίδες νύφες προτιμούν να επωμίζονται όλο το βάρος και, επειδή τις περισσότερες φορές η διαδικασία αυτή γίνεται δυσβάσταχτη, καταφεύγουν σε συγγενικά πρόσωπα και φίλους για να τις βοηθήσουν».
photo credits: Louis Gabriel
Multiculti weddings!
Με wedding favors όπως το ούζο, το ελαιόλαδο, το vinsanto, τους ντόπιους μουσικούς και χορευτές που τους μαθαίνουν επιτόπου παραδοσιακούς χορούς, τις αυθεντικές ελληνικές γεύσεις και τα κλαδιά ελιάς, που κυριαρχούν ως wedding theme, οι ξένοι επιλέγουν να εντάξουν στον γάμο τους το ελληνικό στοιχείο. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν το αναμειγνύουν και με άλλα… Η Στέλλα Χανιώτη μοιράζεται την εμπειρία της από έναν πρόσφατο γάμο στη Μύκονο, όπου «ένα ζευγάρι από το εξωτερικό αντάλλαξε τους όρκους του, μετά μια φίλη τούς στεφάνωσε και στο τέλος ο γαμπρός έσπασε ένα ποτήρι, κατά το τυπικό εβραϊκό γαμήλιο έθιμο!»
photo credits: Anna Rousos
Το να ζητάει κανείς από μια wedding planner να ξεχωρίσει κάποιους από τους γάμους «της», είναι αντίστοιχο του να ρωτάει έναν συγγραφέα, ποιο από τα βιβλία του αγαπάει περισσότερο. Κι όμως, οι ιστορίες που ακολουθούν είναι ξεχωριστές…
Case study #1 Volcanic love!
Κι όμως, πριν από 18 χρόνια, ένα ζευγάρι γεωλόγων από την Αμερική, ζήτησε να παντρευτεί στο νησί της Παλαιάς Καμένης! Τότε ακόμα οι γάμοι στη Σαντορίνη ήταν λιγοστοί, ο δήμος δεν έφερε αντίρρηση και κάπως έτσι, πραγματοποιήθηκε ένας one of a kind γάμος! (Μην σας μπαίνουν ιδέες, σήμερα πλέον κάτι τέτοιο απαγορεύεται για λόγους ευνόητους…!)
photo credits: Sandy & Odysseas Photography
Case study #2
“Where do I begin
To tell the story of how great a love can be
The sweet love story that is older than the sea…”
Λίγο πριν τον γάμο ενός ζευγαριού από τον Καναδά, η μέλλουσα νύφη διαγνώστηκε με μια πολύ σπάνια ασθένεια. Ο γάμος δεν ματαιώθηκε, πραγματοποιήθηκε όμως μέσα σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανησυχίας. Λίγους μήνες μετά, η νύφη ήταν πάλι απολύτως υγιής κι όλα είχαν βρει ξανά την κανονική τους ροή, εκτός από μία εκκρεμότητα: να χαρεί το ζευγάρι τον γάμο του… Έτσι κι έγινε! Σε ένα παραμυθένιο σκηνικό στο Ημεροβίγλι, με ανοιξιάτικα λουλούδια, κεριά και σαμπάνια το ζευγάρι ανανέωσε τους όρκους του γάμου του σε μια τελετή, ή πιο σωστά «μια βαθιά και ατελείωτη διακήρυξη αγάπης που ήταν φανερό ότι δεν γίνεται για τα μάτια του κόσμου ή επειδή αυτό προβλέπει μία γαμήλια τελετή. Βγήκε αβίαστα μέσα από την καρδιά τους, ήταν μία παντελώς προσωπική στιγμή που το ζευγάρι πραγματικά χρειαζόταν να ζήσει…»
photo credits: Vasia Han Photography
Case study #3: Love boat ή αλλιώς Κάθε λιμάνι και… γάμος!
Το μεράκι, το ταπεραμέντο και το επιχειρηματικό δαιμόνιο των Ελλήνων επιχειρηματιών που δουλεύουν με αγάπη για τον κλάδο, σε συνδυασμό με την «πρώτη ύλη», δηλαδή τη φυσική ομορφιά, την άυλη πολιτιστική κληρονομιά, τα μοναδικά προϊόντα και όλα όσα συνιστούν τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό μπορούν να αναδείξουν την Ελλάδα σε κορυφαίο wedding destination. Και ήδη, οι γάμοι που πραγματοποιούνται είναι ισάξιοι χολιγουντιανών παραγωγών! Σχετικά πρόσφατο παράδειγμα, η οργάνωση ενός γάμου πάνω σε κρουαζιερόπλοιο, το οποίο είχε κλειστεί αποκλειστικά για 150 καλεσμένους από 10 διαφορετικές χώρες, και εκτέλεσε το δρομολόγιο Πειραιάς, Μύκονος, Χίος, Λήμνος, με τελικό προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Η ομάδα της Stella and Moscha διοργάνωσε ένα ξεχωριστό event σε κάθε λιμάνι εντός και εκτός πλοίου, τελετή γάμου στη Χίο, δεξίωση εν πλω, και non stop parties με φόντο το Αιγαίο. Μια πραγματικά διεθνής παραγωγή, που απαιτούσε «άριστη και διαρκή συνεργασία με τις Λιμενικές Αρχές και το Τελωνείο, και γερά στομάχια – εφόσον τα Logistics ξεπερνούσαν κάθε προηγούμενο. Μόνο να αναφέρω, ότι η Γαλλική Πλοιοκτήτρια εταιρεία εντυπωσιάστηκε που καταφέραμε να φορτώσουμε το πλοίο, να καλύψουμε την πισίνα του, να στολιστεί ο χώρος για το πρώτο πάρτυ και να είμαστε όλοι έτοιμοι για τον απόπλου –τηρώντας αυστηρούς κανόνες ασφαλείας – μέσα σε 8 ώρες (κάτι που ουσιαστικά απαιτούσε τουλάχιστον διπλάσιο χρόνο).»
Διαβάστε αυτό και πολλά ακόμα άρθρα στο νέο τεύχος του Yes I Do που κυκλοφορεί σε 300 σημεία σε όλη την Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης…