Από τον Παναγιώτη Κούστα
Ναι, μπορεί να ακούγεται ως υπερβολή, αλλά αποτελεί μια μεγάλη αλήθεια. Η σύνδεση υψηλής ραπτικής και νυφικής μόδας δεν περιορίζεται στο ότι το νυφικό, παραδοσιακά, κλείνει τα ντεφιλέ των couturiers ως το επιστέγασμα της δημιουργικότητάς τους. Στην εποχή της πανδημίας που ζούμε αυτή τη στιγμή, η haute couture ίσως να μην είχε κανένα νόημα ύπαρξης, αν δεν συνέχιζαν να γίνονται, έστω και σε micro κλίμακα, γάμοι. Κι αυτό γιατί οι stars σταμάτησαν να περπατούν στο κόκκινο χαλί και τα κοσμικά καλέσματα ακυρώθηκαν. Οπότε, τα μόνα events, έστω και σε κλειστό κύκλο, που επιτρέπουν στις γυναίκες γενικότερα, όχι μόνο στις νύφες, να ενδυθούν ένα ιδιαίτερο και ακριβό ρούχο -και εκείνες παραμένουν πρόθυμες να καταθέσουν αρκετά χρήματα για να το αποκτήσουν- είναι οι γάμοι. Άλλωστε, ασχέτως κορωνοϊού, σε μικρότερες αγορές υψηλής μόδας, όπως η ελληνική, οι οίκοι μόδας σχεδόν κατά κανόνα ρέφαραν τα έξοδα παραγωγής ολόκληρων του συλλογών τους κυρίως ράβοντας νυφικά και ενδύματα κατάλληλα να φορεθούν σε γάμους.
Από αυτή την κοινή παραδοχή για όσους γνωρίζουν το πώς λειτουργεί η οικονομία της υψηλής ραπτικής φαίνεται να πιάστηκε η Virginie Viard για να δημιουργήσει τη νέα κολεξιόν του οίκου Chanel. Και για να περάσει το μήνυμα με άμεσο τρόπο και πλήρη σαφήνεια στις δυνητικές πελάτισσές της, μετέτρεψε το Grand Palais σε γοητευτικό σκηνικό γάμου που λαμβάνει χώρα στην εξοχή του γαλλικού νότου, γεμίζοντάς το αψίδες με ανθοσυνθέσεις. Η συλλογή της είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο που τα looks της να μπορούν να καλύψουν την επιθυμία της μοντέρνας νύφης να φορέσει μια πιο boho εκδοχή ενός συμβατικού νυφικού στον γάμο της. Βέβαια, η Viard δεν έμεινε μόνο εκεί. Έλαβε υπόψη και τα πολιτισμικά δεδομένα πιο συντηρητικών κοινωνιών που αγαπάνε την πολυτέλεια, κλείνοντας την επίδειξη με ένα μοντέλο πάνω σε άλογο που φόραγε ένα νυφικό που κάλυπτε κάθε σπιθαμή του σώματός της. Φυσικά, ο κύριος όγκος των ρούχων, καθώς δεν πρόκειται για αμιγώς bridal συλλογή, φτιάχτηκε για να ντύσει τις καλεσμένες. Από αυτές που έχουν πιο «μανταμέ» γούστο και θα προτιμήσουν τα ταγιέρ, μέχρι τα νεαρά κορίτσια, που ίσως ο γάμος να είναι η αφορμή για να αγοράσουν πρώτη φορά ένα «γκράντε» σύνολο που, όμως, την ίδια στιγμή θα δείχνει «φρέσκο».
Όσο για το τι συνέβη στο show που έλαβε χώρα χθες; Ανάμεσα στα τούλια και τα βολάν, την υψηλή ραπτική τύπου «ντύθηκα πριγκίπισσα» και την πρωτοπορία, τους φραμπαλάδες και τα μεσοφόρια, το μπλαζέ στιλ και τον τσιγγάνικο ρομαντισμό, αλλά και τα στολισμένα με αληθινά λουλούδια κεφάλια των μοντέλων, απολαύσαμε ένα ντεφιλέ που αποτυπώνει ακριβώς τις ανάγκες της εποχής μας. Στους λιγοστούς καλεσμένους αυτού του «γάμου», δεν παρευρέθηκαν δημοσιογράφοι ή διάσημοι influencers, αλλά γυναίκες-μούσες που έχουν συνδέσει το όνομά τους με αυτό του οίκου Chanel: η Vanessa Paradis με την κόρη της Lily-Rose Depp, η Penelope Cruz, η Marion Cotillard και η αγαπημένη μας Caroline de Maigret που αποτελεί τον ορισμό του παριζιάνικου coolness. Απολαύστε το βίντεο του ντεφιλέ με ένα κλικ εδώ, αφού σας πληροφορήσουμε ότι φέρει την υπογραφή του Anton Corbijn που αν είστε φαν των U2, όπως εγώ, θα τον θυμάστε από τις φωτογραφίες για το booklet του εμβληματικό τους άλμπουμ «Achtung Baby».
Κάντε scroll-down και δείτε άλλα 8 looks από το ντεφιλέ:
Must Read:
Bridal fashion, ώρα μηδέν: Το μέλλον δεν έχει ακόμη (γ)ραφτεί!
Maison Schiaparelli: Η αποθέωση του «psycho chic» σε 5 παράξενα και αξιοθαύμαστα λευκά σύνολα
Vera Wang | Ναι, η νυφική μόδα μπορεί να έχει ρομαντικό στιλ χωρίς να δείχνει «φτιαγμένη από ζάχαρη»
Most Popular:
Πώς να κάνεις έναν παραμυθένιο γάμο σε κλειστό κύκλο
Το #1 wedding free press της χώρας στην πόρτα σας! Εξασφαλίστε τώρα τη δική σας ετήσια συνδρομή στην έντυπη έκδοση του Yes I Do με ένα κλικ εδώ.