Από τον Παναγιώτη Κούστα
«Όσες κι αν χτίζουν φυλακές κι αν ο κλοιός στενεύει, ο νους μας είναι αληταριό που όλο θα δραπετεύει» έγραψε κάποτε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και δεν υπάρχουν πιο πρόσφοροι στίχοι για να περιγράψουν την έκρηξη δημιουργικότητας που κατέλαβε τους σχεδιαστές μόδας κατά τη διάρκεια του lockdown. Εκατοντάδες μέτρα από ολόλευκο ταφτά, τούλι, μετάξι και σατέν ύφασμα, ασημί παγιέτες, κρόσια, φτερά και γκλίτερ. Όχι, ο Covid-19 δεν μπορεί να καταστρέψει την υψηλή ραπτική. Στη συλλογή του οίκου Valentino για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2020-2021 είδαμε 16 Looks σχεδιασμένα για πολύ glamorous νύφες που παρουσιάστηκαν επί τούτου σε αλλόκοτα, σουρεαλιστικά επιμηκυμένα μεγέθη για να κάνουν τα μοντέλα της επίδειξης να μοιάζουν με αερικά.
Μια νέα εποχή για τα fashion shows;
Σίγουρα όλα έχουν γίνει ξανά στο παρελθόν, με τον ίδιο ή με κάποιον άλλο τρόπο. Η παρουσίαση της κολεξιόν με τίτλο «The Performance: of Grace and Light, a dialogue between Pierpaolo Piccioli and Nick Knight», όμως, δεν είχε καμία σχέση με τα ντεφιλέ μόδας στα οποία μας έχει συνηθίσει ο ιστορικός ιταλικός οίκος. Αυτή τη φορά, ο επί δώδεκα συναπτά έτη δημιουργικός διευθυντής του και ο Βρετανός φωτογράφος μόδας παρουσίασαν την Couture συλλογή υπό τη μορφή μιας υβριδικής περφόρμανς στο σημείο συνάντησης της digital Art και των παραστασιακών τεχνών, σε ένα σκοτεινό σκηνικό μέσα στην Cinecittà, αυτό το ιταλικό «εργοστάσιο ονείρων» του παρελθόντος, με ελάχιστους καλεσμένους και υπό τους ήχους του ακουστικού περιβάλλοντος που σχεδίασε ειδικά για το show η αβανγκάρντ popstar FKA Twigs (ατυχώς, περισσότερο γνωστή για τη σχέση της με τον Robert Pattinson, παρά για τη μουσική της).
Η goth, ρομαντική μαγεία που οδήγησε τους influencers σε παραλήρημα
Στο κινηματογραφημένο πρώτο μέρος του show -μπορείτε να το παρακολουθήσετε όπως μεταδόθηκε σε live streaming με ένα κλικ εδώ– πάνω στα φορέματα προβάλλονταν άλλοτε ασπρόμαυρες εικόνες που παρέπεμπαν στο ιταλικό σινεμά και άλλοτε άνθη, ένας ουρανός γεμάτος σύννεφα, το πορφυρό χρώμα του αίματος και των ροδοπέταλων, αστρικές λάμψεις… Στο δεύτερο μέρος αποκαλύφθηκε η «νυφική» χρωματική παλέτα των δημιουργιών που υποστήριξαν τα ακροβολισμένα στον χώρο ή κρεμασμένα από το ταβάνι και αιωρούμενα σαν αερικά ή αβανγκάρντ νεράιδες μοντέλα, τηρώντας με αυτήν την παράδοξη τοποθέτησή τους στον χώρο τις επιταγές του social distancing. Οι λεπτομέρειες των δημιουργιών αναδείχθηκαν μέσα από την προβολή εικόνων που επέτρεπαν τη θέαση των αλλοπρόσαλλων λόγω διαστάσεων δημιουργιών από κάθε πιθανή -και κυρίως απίθανη- οπτική γωνία.
Αμέσως, η Αμερικανίδα blogger Leandra Medine Cohen που βρίσκεται πίσω από το Man Repeller μοιράστηκε με τους 2,4 εκατομμύρια φανατικούς ακολούθους της στο Instagram φωτογραφίες από το show υπό τη λεζάντα «Λοιπόν, μαντεύω ότι, πλέον, σύμφωνα με το show του Pierpaolo Piccioli για την Couture συλλογή Φθινόπωρο 2020 του Valentino, δεν έχω άλλη επιλογή από το να παντρευτώ 15 φορές» (δεν ξέρουμε πιο Look άφησε απ’ έξω).
«Ωραία τα φουστανάκια σας, αλλά οι γυναίκες δεν έχουν 7 μέτρα πόδια;»
Καταπληκτικά, ονειρικά, αλλά μη-φορέσιμα; Ο Pierpaolo Piccioli δήλωσε στη Συνέντευξη Τύπου που έγινε μέσω Zoom ότι τα κομμάτια αυτής της συλλογής αποτελούν μια ακραία αντίδραση απέναντι στις σκληρές συνθήκες του lockdown: «Δεν ήθελα να αισθανθώ τους περιορισμούς. Η υψηλή ραπτική απευθύνεται στο συναίσθημα, στα όνειρα». Μη βιάζεστε, όμως, να βγάλετε συμπεράσματα. Κανένα από αυτά τα φορέματα δεν πρόκειται να βγει στην παραγωγή σε μήκος για ξηλοπόδαρες, αλλά θα διατίθενται μόνο κατόπιν αιτήματος έτσι ώστε να δουλευτούν ξεχωριστά πάνω σε κάθε γυναίκα και να έρθουν στις διαστάσεις και τα μέτρα που εκείνη επιθυμεί. Μια πρακτική που μας θυμίζει και την ουσία της υψηλής ραπτικής: τη δημιουργία ενός item για έναν πελάτη και μετά την καταστροφή του πατρόν!
FYI: Τα καπέλα της συλλογής ήταν σχεδιασμένα από τον κορυφαίο πιλοποιό Philip Treacy, περισσότερα για τον οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Διαβάστε επίσης…