Μέχρι και την αλλαγή της χιλιετίας, η παράδοση ήθελε όλες τις επιδείξεις υψηλής ραπτικής να κλείνουν με την παρουσίαση της νυφικής σειράς του σχεδιαστή ή, έστω, ενός εντυπωσιακού νυφικού φορέματος. Μπορεί αυτή η πρακτική να εφαρμόζεται ακόμη και σήμερα από κάποιους σχεδιαστές μόδας, οι περισσότεροι, όμως, προτιμούν να παρουσιάζουν τις wedding συλλογές τους σε πασαρέλες που είναι αφιερωμένες αποκλειστικά και μόνο στη νυφική μόδα.
Όπως υποστηρίζει η Suzy Menkes σε άρθρο της που διαβάσαμε στη Vogue International, στην περίπτωση της Maria Grazia Chiuri του οίκου Dior, η απουσία των λευκών νυφικών φαίνεται να σχετίζεται με το φεμινιστικό ιδεολογικό υπόβαθρό της. Γιατί θα πρέπει μια γυναίκα να θεωρεί επιστέγασμα της ύπαρξής της τον γάμο; Γιατί θα πρέπει μια συλλογή να κορυφώνεται με την παρουσίαση του νυφικού φορέματος; Κάποια τέτοια φαίνεται να ειναι η σύνδεση που κάνει η Menkes, θεωρώντας ότι είναι ο φεμινισμός που έχει γίνει της μόδας υπεύθυνος για την απουσία των νυφικών από τα catwalks.
Η απουσία τους, όμως, είναι γενικευμένη. Στον οίκο Chanel, ο πρόσφατα εκλιπών Karl Lagerfeld έμοιαζε να μην είχε ποτέ γοητευτεί από τις γαμήλιες δημιουργίες, παρότι ο οίκος στον οποίο ήταν επικεφαλής είχε κατά καιρούς επιμεληθεί τις νυφικές εμφανίσεις αρκετών -επώνυμων και μη- πελατών. Επίσης, στην πρόσφατη υψηλή μόδα του Valentino, καμία από τις δημιουργίες του Pierpaolo Piccioli δε φάνηκε να έχει αμιγώς bridal ταυτότητα. Ανάμεσα στα μεγάλα ονόματα του χώρου, μονάχα ο Giambattista Valli μοιάζει να δίνει χώρο στα signature νυφικά του με τις σύγχρονες και νεανικές γραμμές.
Από το catwalk του Giambattista Valli για τη σεζόν Α/Κ 2019.
Ωστόσο, το πρόσφατο show του Elie Saab δείχνει μια κάπως διαφορετική περίπτωση, καθώς ο ίδιος είχε έναν πιο προσωπικό λόγο να εντάξει το bridal στοιχείο στη συλλογή του, μιας και ο γιός του Elie Saab Junior πραγματοποίησε πρόσφατα τον γάμο του στον Λίβανο. Ο ίδιος έκλεισε την επίδειξή του με ένα εντυπωσιακό νυφικό φόρεμα. Ο Λιβανέζος σχεδιαστής άντλησε έμπνευση από την Άπω Ανατολή, στην κουλτούρα της οποίας βυθίστηκε συνειδητά ώστε να την κατανοήσει, γοητευμένος από την αυτοκρατορική της ένταση. Βέβαια, επιδιώκοντας να μείνει πιστός στην αισθητική του οίκου του, διατήρησε τις προσωπικές πινελιές που χαρακτηρίζουν τα σχέδιά του. Πώς μεταφράστηκε αυτό στη συλλογή του; Φορέματα με στενή μέση, σφιγμένα με επιχρυσωμένες ζώνες και συνδυασμένα με χρυσαφένια headpieces που έδιναν την αίσθηση στέμματος. Όπως παρατήρησε στο άρθρο της η κορυφαία Βρετανίδα fashion editor με το χαρακτηριστικό «κοκκοράκι» στα μαλλιά, το αποτέλεσμα που πέτυχε στη συλλογή του και, εννοείται, το νυφικό με το οποίο την έκλεισε τον εντάσσουν στους τελευταίους σχεδιαστές που προσφέρουν ευφάνταστες νυφικές δημιουργίες.
To εντυπωσιακό νυφικό φόρεμα που έκλεισε το catwalk του Elie Saab για τη συλλογή Φ/Χ 2019.
Με πληροφορίες από Vogue International.
Διαβάστε επίσης…