Από τον Παναγιώτη Κούστα
Για τη συλλογή του για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2021 με τίτλο L’Amour, ο Simon Porte Jacquemus δημιούργησε μια οφιοειδή διαδρομή-πασαρέλα μήκους 600 μέτρων μέσα σε έναν σιτοβολώνα, στη Val-d’Oise, μια περιοχή μία ώρα έξω από το κέντρο του Παρισιού. To ντεφιλέ που παρακολούθησαν περίπου 100 καλεσμένοι έφερε στον νου των ιστορικών τέχνης τη Land Art των δεκαετιών του 1960 και του 1970 και έγινε viral, δείχνοντας τον δρόμο για το μέλλον των fashion shows της post-Covid-19 εποχής, αλλά και κάνοντας μια ηχηρή δήλωση για το ότι όποιος θέλει να παρουσιάσει την κολεξιόν του μπροστά σε κοινό μπορεί, κόντρα σε όλους αυτούς τους οίκους μόδας που, τουλάχιστον αρχικά, ακύρωσαν τις προγραμματισμένες πασαρέλες τους.
Στο υπαίθριο ντεφιλέ συμμετείχαν μοντέλα με ατυπικά σώματα και τη δική τους, ξεχωριστή ομορφιά.
Το 10λεπτο επίσημο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά το show -και που σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να παρακολουθήσετε με ένα κλικ εδώ– ξεκινάει υπό τους ήχους μιας lounge διασκευής στο παραδοσιακό τσιγγάνικο τραγούδι Ederlezi. Το σοφιστικέ Look 1 του ντεφιλέ αναδεικνύεται πάνω σε ένα μελαχρινό κορίτσι με αληθινή, εκθαμβωτική ομορφιά και μας εισάγει στην αισθητική της συλλογής. Ένα ολόλευκο, μακρύ slip dress που η πλάτη του δένει χαλαρά με κρόσια μαγνητίζει στο πέρασμα του μοντέλου, ενώ οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στο styling, καθώς έχει συνδυαστεί υπέροχα με δύο ασύμμετρα, ελικοειδή χρυσά σκουλαρίκια και ένα ογκώδες βραχιόλι. Αυτήν ακριβώς την εικόνα θέλουμε να δούμε σε μια νύφη που δεν θέλει να φορέσει νυφικό στον γάμο της.
H Eugénie Trochu της Vogue Paris έχει μάλλον ήδη συμφωνήσει μαζί μας, καθώς χαρακτήρισε τη συλλογή γεμάτη «φορέματα και κοστούμια για να φορεθούν σε γάμους -είτε είσαι η νύφη είτε όχι- σε βαπτίσεις, σε πάρτι ή ακόμη και για να διασκεδάσεις μόνος σου». Ο σχεδιαστής δεν ξέφυγε, βέβαια, πολύ από την γνώριμη αισθητική του που τον έκανε διάσημο, ενώ παρουσίασε και φέτος την αντρική και τη γυναικεία του συλλογή στο ίδιο show.
Αέρινα slip dresses με χαρακτήρα που θα μπορούσαν να φορεθούν από νύφες με γνώσεις υψηλής ραπτικής.
Είδαμε όμορφα, λειτουργικά, γεωμετρικά, αλλά και απροσδόκητα σέξι κομμάτια που καλύπτουν το ντεκολτέ αλλά αφήνουν γυμνό το κάτω μέρος του στήθους, λευκά, παλ κίτρινα, γήινα και μαύρα χρώματα, πατρόν με Art και μαξιμαλιστική αισθητική που ως σύνολο δημιούργησαν μια ιδιαίτερα ποιητική ατμόσφαιρα, κάτι στο οποίο συντέλεσαν και οι ήχοι του show, ένα συνονθύλευμα αγαπημένων γαλλικών, ισπανικών και τσιγγάνικων βαλκανικών μελωδιών. Το ιδιαίτερο ντεφιλέ έκλεισε με τον σχεδιαστή να χαιρετά το κοινό του χαμένος μέσα στα σιτάρια και τους ήχους της εισαγωγής του παλιού ισπανικού τραγουδιού Piensa en mi που η γενιά μας έμαθε από τη φωνή της Luz Casal, όταν το τραγούδησε στα Ψηλά Τακούνια του Pedro Almodóvar.
Close-up στο Look 1 της κολεξιόν για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2021.
Τα fashion shows στην εποχή του Covid-19
Το ντεφιλέ του οίκου Jacquemus αποτελεί ένα από τα πρώτα shows που λαμβάνουν χώρα μετά το lockdown και το πρώτο της Fashion Week για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 που δεν παρουσιάζεται κεκλεισμένων των θυρών σε live streaming, αλλά με προσεκτικά επιλεγμένο κοινό. Και είναι πραγματικά καταπληκτικό το ότι κατάφερε να συνδυάσει τη θεατρικότητα με τις οδηγίες περί social distancing. Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα παραλειπόμενα, αξίζει να αναφερθεί το ότι σε όλους τους καλεσμένους μοιράστηκε μια μικρή τσάντα με την υπογραφή του οίκου που περιείχε μια μάσκα από καραβόπανο, ένα αντισηπτικό ζελ σε κομψή συσκευασία και ένα μπουκαλάκι με νερό. Όπως δήλωσε ο Γάλλος σχεδιαστής στη Vogue Paris «ήταν σημαντικό να κάνουμε ένα show επειδή τα shows βρίσκονται στην καρδιά του brand∙ η στρατηγική μας γυρίζει γύρω από αυτή τη στιγμή».
Φουσκωτά μανίκια, πλισέ και ανατρεπτικά πατρόν ήταν παρόντα και σε αυτό το ντεφιλέ του οίκου Jacquemus.
Αυτός ο έρωτας, αυτό τ’ αγόρι!
Ο Simon Porte Jacquemus που μόλις φέτος έκλεισε τα 30 του χρόνια είναι το πιο χαϊδεμένο παιδί της γαλλικής μόδας. Μεγάλωσε στη Salon-de-Provence, μια μικρή κοινότητα ανάμεσα στη Μασσαλία και την Αβινιόν, στον γαλλικό νότο. Η οικογένειά του έχει αγροτικό background -παρά το ότι ο πατέρας του τραγουδούσε περιστασιακά σε μπάντες heavy metal- και ο ίδιος ως παιδί συχνά πουλούσε τα κηπευτικά, τα φρούτα και τα λοιπά ζαρζαβατικά που καλλιεργούσαν οι παππούδες του στις τοπικές, υπαίθριες λαϊκές αγορές.
O Simon Porte Jacquemus ποζάρει πανευτυχής με το είδωλό του και καλεσμένη του στο ντεφιλέ, Isabelle Adjani.
Στα 18 του εγκατέλειψε τα λιβάδια με τις λεβάντες και έφυγε για να γίνει «κάποιος» στο Παρίσι. Ξεκίνησε να σπουδάζει στη École Supérieure des Arts et Techniques de la Mode. Τα παράτησε μετά από τρεις μόλις μήνες. Βρήκε δουλειά ως βοηθός στιλίστα στο ελιτίστικο περιοδικό μόδας Citizen K και στα 20 του μόλις χρόνια, μετά τον ξαφνικό θάνατο της μητέρας του, αποφάσισε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα: να γίνει σχεδιαστής μόδας.
Και χαμός εγένετο. Μας συστήθηκε με τον ακαταμάχητο, συναρπαστικό ενθουσιασμό που έχουν οι δημιουργικοί, ταλαντούχοι άνθρωποι στα νιάτα τους, ως afficionado των 90s και φαν της Γαλλίδας σταρ Isabelle Adjani. Πλέον, έχει 2,6 εκατομμύρια followers στο Instagram, μέσα από το οποίο μοιράζεται μαζί μας όχι μόνο τις φανταστικές του κολεξιόν, αλλά και τα moodboards και στιγμές από την καθημερινότητά του.
Διαβάστε επίσης…
See-through | Τα νυφικά με διαφάνειες δεν είναι απαραίτητα «too sexy» για έναν γάμο σε εκκλησία!
Imperial look, revisited: Γιατί τα νυφικά με τις μακριές ουρές έχουν απόλυτο νόημα στην εποχή μας