Από τη Γωγώ Καρκάνη
Όταν η Τζένη Καρέζη γνώρισε τον Ζάχο Χατζηφωτίου στο Λονδίνο, λίγους μόλις μήνες αργότερα, στις 7 Μαΐου του 1962, διέσχισαν μαζί το κατώφλι της Κρύπτης της Αγίας Φιλοθέης, με κουμπάρα την Μάγια Καλλιγά, σε έναν γάμο που θα έγραφε ιστορία. Το θρησκευτικό μυστήριο συνοδεύτηκε από πολυτελή δεξίωση στο ξενοδοχείο Auberge στη Βαρυμπόμπη.
Η Τζένη Καρέζη με το νυφικό που σχεδίασε ο Ντίμης Κρίτσας για το γάμο της με τον Ζάχο Χατζηφωτίου. Photo: @Elena’s diary_blog/Instagram
Ένας επεισοδιακός γάμος
Στην επισημοποίηση του ειδυλλίου τους δεν έγιναν μάρτυρες μόνο οι 500 καλεσμένοι, από την αφρόκρεμα της κοσμικής και καλλιτεχνικής Αθήνας -με ηχηρή την απουσία της Αλίκης Βουγιουκλάκη από τη λίστα- αλλά και περίπου 5.000 θαυμαστές της λαμπερής και λαοφιλούς ηθοποιού που συγκεντρώθηκαν στην εκκλησία αυτοβούλως, περικύκλωσαν το ίνδαλμά τους και κάποιοι επιχείρησαν να σκίσουν ένα κομμάτι του νυφικού για να το κρατήσουν ως ενθύμιο.
Η αναταραχή υπήρξε τόσο έντονη, που χρειάστηκε να παρέμβει η χωροφυλακή για να επαναφέρει την τάξη. «Πολύ χαρήκαμε που τόσο μας αγαπάνε, αλλά και πόσο στεναχωρηθήκαμε, πιστέψτε το, που οι φίλοι μας παρακολούθησαν την τελετή έξω από το σύρμα. Γυρνούσαμε και αντί να δούμε γνωστούς, βλέπαμε μανάδες με ασαράντιστα μωρά, μαθητούδια και ισχυρά δύναμη χωροφυλακής να πηγαινοέρχεται» είπε η ίδια η Καρέζη στον Τύπο για το γεγονός, σύμφωνα με τη «Μηχανή του Χρόνου».
Τζένη Καρέζη, Ζάχος Χατζηφωτίου, Σταύρος Νιάρχος στη δεξίωση μετά τον γάμο. Photo: @Aris Loupasis/Instagram
Ο γάμος κατέληξε σε διαζύγιο πέντε χρόνια μετά – ο Ζάχος Χατζηφωτίου ισχυριζόταν ότι ήταν τα διαφορετικά προγράμματα του ζευγαριού που έφθειραν τη σχέση τους, όμως φήμες μιλούν για συστηματικές απιστίες του. Σε κάθε περίπτωση, μια φωτογραφία της Τζένης Καρέζη που, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο και συλλέκτη Άρη Λουπάση, δημοσιεύτηκε τέσσερις μέρες μετά τον γάμο στο εξώφυλλο του περιοδικού «Εικόνες», θα αναδεικνυόταν σε διαχρονικό σύμβολο νυφικής κομψότητας και ρομαντισμού.
Δημιουργίες του Ντίμη Κρίτσα.
Συνεργασία Καρέζη – Ντίμη Κρίτσα
Στο πορτρέτο, που πρόσφατα αναπαρήγαγε η Έλενα Μακρή Λυμπέρη στο Instagram, η εμβληματική ηθοποιός ποζάρει με αέρινο πέπλο, σατέν γάντια και νυφικό headpiece, σε μια δημιουργία που φέρει την υπογραφή του σχεδιαστή που ταξίδεψε την ελληνική μόδα στα πέρατα του κόσμου, ντύνοντας τις μεγαλύτερες ντίβες διεθνώς. Ο Ντίμης Κρίτσας, ο οποίος επίσης σχεδίασε το κίτρινο βραδινό φόρεμα της Καρέζη για τη γαμήλια δεξίωση, συνδεόταν με φιλική και επαγγελματική σχέση με την ηθοποιό.
«Φιλόδοξη, χειραφετημένη, εργασιομανής, λαμπερή, ευχάριστη, οδηγούσε αυτοκίνητο, κάπνιζε, λάτρευε τα ταξίδια και την κοσμική ζωή»: Έτσι την περιέγραψε ο ίδιος σε συνέντευξή του στην «Espresso της Κυριακής», πριν από λίγα χρόνια. «Της είχα σχεδιάσει όλα τα ρούχα για το “Δεσποινίς διευθυντής” και το “Μαίρη Μαίρη”. Για το μιούζικαλ “Η γειτονιά των αγγέλων” του Ιάκωβου Καμπανέλλη και του Μίκη Θεοδωράκη της σχεδίασα πρωτοποριακά κοστούμια. Όταν εμφανίστηκε στις Κάννες με την ταινία “Τα Κόκκινα Φανάρια” του Βασίλη Γεωργιάδη συζητήθηκε πολύ. Για την έναρξη του φεστιβάλ τής είχα σχεδιάσει ένα άσπρο μακρύ φόρεμα με ασορτί μαντό».
Με το μανεκέν Μάρω και τη Μιμή Ντενίση όταν ακόμη ήταν μοντέλο στα ’70s. Photo: @Elena’s diary_blog/Instagram
Ο couturier του διεθνούς τζετ σετ
Γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας, προοριζόταν για καριέρα στο διπλωματικό σώμα, αλλά ο Ντίμης Κρίτσας, που γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Παρίσι, ενέδωσε στο κάλεσμα της μόδας. Αφού μαθήτευσε στον οίκο Balenciaga και πλάι στον σπουδαίο couturier Jacques Fath, έφερε τη γαλλική φινέτσα στην Αθήνα όπου, το 1954, άνοιξε το ατελιέ «Maison de Couture Kritsas» στην οδό Βουκουρεστίου.
Το πρώτο φόρεμα το σχεδίασε για την Έλλη Λαμπέτη, για το «Τελευταίο Βαλς» με τον Τάκη Χορν στο Θέατρο Μουσούρη. «Η Έλλη και ο Τάκης [Χορν] με είχαν πιέσει να σχεδιάσω και το νυφικό κοστούμι για την παράσταση “Το νυφικό κρεβάτι”» αφηγήθηκε στην «Espresso». «Επειδή εκείνη την εποχή έλειπα στο Παρίσι, όπου είχα μονίμως μία σουίτα στο ξενοδοχείο “Ναπολέων”, το ράψιμο του νυφικού απέτυχε. Για να σώσω την κατάσταση έφερα από το Παρίσι μια άσπρη κεντημένη δαντέλα, την οποία χρησιμοποίησα για το νυφικό. Για να προλάβουμε την πρεμιέρα κάναμε πρόβες ακόμη και το βράδυ της γενικής δοκιμής! Η Έλλη, εκπληκτική ηθοποιός, που δεν ενδιαφερόταν όμως καθόλου για τη μόδα, ξενυχτούσε στο ατελιέ μου προκειμένου να γίνει καλό το νυφικό».
Πρόβα με την Έλλη Λαμπέτη, για το «Τελευταίο Βαλς».
Έντυσε όλα τα μεγάλα στιλιστικά ινδάλματα της εποχής, όπως την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τη Μαίρη Χρονοπούλου, τη Μάρω Κοντού, τη Ζωή Λάσκαρη και την ξαδέρφη του, Μελίνα Μερκούρη, σε πολλές διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές της.
Με τη Μαρινέλλα στη Νέα Υόρκη στα ‘80s. Photo: @Elena’s diary_blog/Instagram
Εξήντα χρόνια πριν από τη Μαίρη Κατράντζου, το 1961, παρουσίασε τις δημιουργίες του στο Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, σε ένα σόου που απαθανατίστηκε από τον φωτογράφο Slim Aarons, εμβληματικό της κοσμικής ζωής της εποχής.
Επίδειξη του Ντίμη Κρίτσα στο Σούνιο, το 1961. Photo: @Getty Images / Instagram
Από το 1965 ο Έλληνας σχεδιαστής ξεπέρασε τα σύνορα της χώρας του, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του στην Αυστραλία και κατόπιν στις ΗΠΑ, όπου η Elizabeth Arden αγόρασε όλη τη δουλειά του. Το 1970 δημιούργησε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού την εταιρεία Dimitris Kritsas Incorporated. Σύνολά του φορέθηκαν από αστέρες όπως οι Romy Schneider, Lana Turner, Hedy Lamarr, αλλά και γαλαζοαίματες (βασίλισσα Φρειδερίκη, Πριγκίπισσα Γκρέις, Πριγκίπισσα του Κεντ της Αγγλίας). Αξιώθηκε να γνωρίσει ακόμα και την Coco Chanel, την οποία σε συνέντευξή του στο newsbeast.gr χαρακτήρισε «τεράστιο ταλέντο, εκείνη που έφερε τα παντελόνια στις γυναίκες, τα τουρμπάν».
Η Carmen Dell’ Orefice με δημιουργία του Ντίμη Κρίτσα. Photo: @Elena’s diary_blog/Instagram
Μια ζωή σαν μυθιστόρημα
Έζησε στην Αμερική κοντά τρεις δεκαετίες. Η προσωπικότητά του συνδέθηκε με ένα ξέφρενο lifestyle, απαλλαγμένο από ταμπού και κανόνες. Συνιδρυτής του Studio 54 στη Νέα Υόρκη, δηλωμένος ομοφυλόφιλος σε μια εποχή συντηρητική για την Ελλάδα, περιέγραψε τη μυθιστορηματική ζωή του σε δύο βιβλία («Ω! Τι ζωή!», «VIP Stories», εκδ. Φερενίκη). Την οποία έζησε όπως ακριβώς ονειρευόταν: «Πάντα ήθελα να ξεχωρίζω στον χώρο μου» είπε στην «Espresso», «κάτι που φρόντισα να φανεί μέσα από τα σχέδιά μου, που είχαν τη δική τους ταυτότητα. Όσοι με παρακολουθούσαν από δουλειές μου στο θέατρο, στον παγκόσμιο κινηματογράφο, είτε ακόμη και ως τον σχεδιαστή μόδας υψηλών προσώπων, ήξεραν όταν έβλεπαν ένα ρούχο μου πως το είχα ράψει εγώ. Αυτό σημαίνει επιτυχία για μένα».
Must Read:
Grace Kelly: Bridal blast from the past…Ένα flash back στο υπέροχο νυφικό της iconic πριγκίπισσας
Most Popular:
Wedding boom στην Κίνα με 600.000 γάμους! Να περιμένουμε το ίδιο και στην Ελλάδα;
Τι γίνεται με τα «αστεφάνωτα» ζευγάρια εν μέσω lockdown;
Το #1 wedding free press της χώρας στην πόρτα σας! Εξασφαλίστε τώρα τη δική σας ετήσια συνδρομή στην έντυπη έκδοση του Yes I Do με ένα κλικ εδώ.